Για το Ακροπόλ Across… 3 χρόνια μετά

Τέσσερα χρόνια μετά την παράδοση της αποκατάστασης του κτηρίου και τρία χρόνια μετά τον νόμο που δήθεν θα άνοιγε το ΑΚΡΟΠΟΛ, το ΥΠΠΟ φέρνει πάλι ρυθμίσεις για το… κλειστό ΑΚΡΟΠΟΛ.

Στο σχέδιο νόμου του Υπουργείου Πολιτισμού με τίτλο: «Δημιουργική Ελλάδα: ενίσχυση του κινηματογραφικού, οπτικοακουστικού και δημιουργικού τομέα, ίδρυση φορέα για το βιβλίο και λοιπές διατάξεις σύγχρονου πολιτισμού», που συζητείται στη Βουλή και πρόκειται να ψηφιστεί στις 24/4.

Μπορείτε να δείτε τις απόψεις των φορέων στη διαβούλευση εδώ Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το σχέδιο νόμου με τίτλο: «Δημιουργική Ελλάδα: ενίσχυση του κινηματογραφικού, οπτικοακουστικού και δημιουργικού τομέα, ίδρυση φορέα για το βιβλίο και λοιπές διατάξεις σύγχρονου πολιτισμού» | Υπουργείο Πολιτισμού προβλέπονται: 

1. Η κατάργηση του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου και η δημιουργία ενός υπερφορέα, υπό τη μορφή ανώνυμης εταιρείας με την επωνυμία «Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου, Οπτικοακουστικών Μέσων και Δημιουργίας Α.Ε» και με διακριτικό τίτλο «Creative Greece», για τον οποίο δικαίως διαμαρτύρονται οι κινηματογραφιστές, 

2. Η κατάργηση του «Ελληνικού Ιδρύματος Πολιτισμού» και η ίδρυση ΝΠΙΔ με την επωνυμία «Ελληνικό Ίδρυμα Βιβλίου και Πολιτισμού» για τη διαχείριση της δημόσιας πολιτικής του βιβλίου. Η πολιτική για το βιβλίο ασκήθηκε από το 1994 μέχρι το 2012 από το ΕΚΕΒΙ που έκλεισε (διαβούλευση http://www.opengov.gr/minreform/?p=1311#comments), καθώς προτάθηκε η αναγκαιότητα η κρατική πολιτική για το βιβλίο να ασκείται  από την αρμόδια Διεύθυνση του Υπουργείου Πολιτισμού (Διεύθυνση Γραμμάτων). Το 2014, η ευθύνη της χάραξης πολιτικής για το βιβλίο πέρασε στο ΕΙΠ. Πλήθος ενστάσεων και επιφυλάξεων έχουν διατυπωθεί και για αυτό το νομοσχέδιο https://www.documentonews.gr/article/stinoyn-neo-forea-gia-to-vivlio-xoris-toys-ekdotes/http://www.opengov.gr/cultureathl/?p=9256

3. Νέες ρυθμίσεις για το ΑΚΡΟΠΟΛ.

Η σημαντικότερη αλλαγή, μάλιστα, δεν είναι στο σώμα του νομοσχεδίου. Κρύβεται στην έκθεση του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους: 151.000 ευρώ θα κοστίσει ο νέος Πρόεδρος και Αντιπρόεδρος του ΔΣ. Κοψοχρονιά θα μας έρθει πάλι… Το ότι θα διοριστούν απευθείας από την Υπουργό (μέχρι να… εφαρμοστεί η «αξιοκρατική» διαδικασία τάχα) δεν χρειάζεται να το αναφέρουμε, είναι μοτίβο πια.

Η έκθεση του ΓΛΚ έχει πολλά ωραία, για όλους τους επερχόμενους διορισμούς. Ενδεικτικά αναφέρουμε:

-Ετήσια δαπάνη ύψους 453 χιλ. ευρώ περίπου, από την καταβολή
αμοιβών και αποζημιώσεων στα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου της
εταιρείας ΕΚΚΟΜΕΔ ΑΕ (του υπερφορέα).

–Καταβολή αποζημίωσης στους χειριστές παρακολούθησης των
επενδυτικών σχεδίων στο ΕΚΚΟΜΕΔ ΑΕ,

-Καταβολής υψηλότερης αποζημίωσης στον Γενικό και Καλλιτεχνικό
Δ/ντη του ν.π.ι.δ. «Φεστιβάλ Αθηνών-Επιδαύρου», το ύψος της οποίας δεν δύναται να προσδιοριστεί.

Επί της ουσίας, ο σχεδιασμός για το ΑΚΡΟΠΟΛ, επαναφέρει τη συζήτηση για το ποια δημόσια πολιτική θέλουμε ως εργαζόμενοι-ες και κοινωνία για τον σύγχρονο πολιτισμό, ποια πολιτική υπηρετεί η μετατροπή σε Νομικά Πρόσωπα με διορισμένα (κυβερνητικά) ΔΣ φορέων σύγχρονου πολιτισμού και μουσείων, τι εννοούμε σήμερα ως καλλιτεχνική δημιουργία. Ερωτήματα που είχαμε ανοίξει με αφορμή το νόμο του 2020 και παραμένουν ανοικτά (δείτε το κείμενο της ΕΑΚ του 2020 εδώ)

Επειδή πάντως, το «παραμύθι» περί αποτελεσματικότητας των ΝΠΙΔ καλά κρατεί, να θυμίσουμε ότι το έργο «Οργάνωση και πιλοτική λειτουργία του Κέντρου Πολιτισμού και Δημιουργίας ΑΚΡΟΠΟΛ», ύψους 3,7 εκατομμυρίων ευρώ εγκρίθηκε τον Μάρτιο του 2022 και εντάχθηκε στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Ανταγωνιστικότητα Επιχειρηματικότητα και Καινοτομία 2014-2020». Το «ευέλικτο» νομικό πρόσωπο ιδιωτικού δικαίου ΑΚΡΟΠΟΛ ΑΚΡΟΣ, με το ΔΣ που διόρισε η πολιτική ηγεσία του ΥΠΠΟ, δεν έχει απορροφήσει ούτε 1 ευρώ. Το έργο έληξε στις 31/12/2023, με απορροφητικότητα 0 και σήμερα δεν έχει ενταχθεί σε κανένα πρόγραμμα.

Και το ΑΚΡΟΠΟΛ παραμένει κλειστό, μετά από τόσα εκ που έχουν ξοδευτεί από το 1997 ως σήμερα, αντί να αποδοθεί στους δημιουργούς του σύγχρονου πολιτισμού, που έχουν ανάγκη από χώρους έκφρασης. Γιατί άραγε;

Ιστορικό του κτηρίου
 
Η ιστορία του κτηρίου του ΑΚΡΟΠΟΛ ΠΑΛΑΣ ξεκινάει το 1925 όταν η οικογένεια Καραδόντη αναθέτει τη μελέτη του ξενοδοχείου στον αρχιτέκτονα Αλέξανδρο Νικολούδη. Έχει προηγηθεί η αγορά του οικοπέδου το 1920 από τον Ιωάννη Μπόταση, του οποίου και ήταν ιδιοκτησία. Τα προσχέδια όμως δεν ικανοποιούν τους ιδιοκτήτες και τελικά η μελέτη ανατίθεται στον αρχιτέκτονα Σωτήριο Μαγιάση (1894-1966), συγγενή και φίλο του Α. Νικολούδη, διπλωματούχο της “École Nationale Supérieure des Beaux Arts” του Παρισιού. Νεαρός τότε o Μαγιάσης καταφθάνει στην Αθήνα που προσπαθούσε να απομακρυνθεί από τις αυστηρές επιταγές του νεοκλασικισμού. Έτσι το Acropole Palace, μια ελληνική εκδοχή του Art Nouveau, συμβολίζει σήμερα τη μεταβατική περίοδο της αθηναϊκής αρχιτεκτονικής.
Ένα χρόνο αργότερα (1926) η μελέτη έχει ολοκληρωθεί και αρχίζει η κατασκευή του Acropole. Αρχής γενομένης το 1928, οπότε και ολοκληρώνονται οι εργασίες κατασκευής του, το Acropole, με δυναμικότητα 107 δωματίων και 173 κλινών και ανήκον στην τάξη «Πολυτελείας», εκδηλώσεων προς τιμήν προσωπικοτήτων, συμβαλλόντων στα κοινωνικά δρώμενα της εποχής.
Το 1931 ιδρύεται η «Α.Ε. Ξενοδοχειακών Επιχειρήσεων Καραδόντης ΑΚΡΟΠΟΛ ΠΑΛΛΑΣ». Τόσο το κτίσμα όσο και το οικόπεδο εντός του οποίου έχει ανεγερθεί αποτελούν μετοχικό κεφάλαιο της εταιρείας.
Tην περίοδο (1952- 54), με δάνειο Μάρσαλ, γίνεται ανακαίνιση στο εσωτερικό του κτιρίου και τοποθετείται μεταξύ άλλων σύστημα καλοριφέρ για θέρμανση και ζεστό νερό, συγκρότημα πλυντηρίου στο ισόγειο προς τη Μάρνη, ατομική εγκατάσταση κλιματισμού στο 30% των υπνοδωματίων και κεντρική κλιματιστική εγκατάσταση στις αίθουσες υποδοχής και το μπαρ.
Λίγο αργότερα, το 1958- 59 και προκειμένου να κρατηθεί το ξενοδοχείο στην κατηγορία πολυτελείας γίνονται εκ νέου ευρύτατες εσωτερικές διαρρυθμίσεις και ανακαινίσεις, με αρχιτέκτονα τον Σόλωνα Κυδωνιάτη και πολιτικό μηχανικό τον Γ. Γκοτζαμάνη. Συν τοις άλλοις, τοποθετούνται νέοι ανελκυστήρες απέναντι από τον υπάρχοντα (εμπορευμάτων), η είσοδος και το κεντρικό κλιμακοστάσιο ανακατασκευάζονται, δημιουργείται χώρος μπαρ στο ισόγειο με είσοδο από την Πατησίων, με κατεδάφιση των τοίχων αριστερά της εισόδου.
Διευρύνεται ο χώρος της τραπεζαρίας στο Β΄ ισόγειο με κατεδάφιση των κιόνων της εισόδου του (αντίστοιχες του χώρου τσαγιού- «Αθηναϊκό Σαλόνι»). Τότε γίνεται και το Roof Garden και λειτουργεί εστιατόριο σε αυτό. Το 1966 με αρχιτέκτονα τον Ι. Κανναβό γίνεται ριζική μελέτη ανακατασκευής 60 δωματίων του ξενοδοχείου με αλλαγή των διαστάσεων των λουτρών και μετακίνηση των μεσότοιχων για να δημιουργηθούν εντοιχισμένα ντουλάπια. Από το 1966 έως το 1983 βάσει στοιχείων του Ε.Ο.Τ δεν έγιναν αλλαγές και ουδεμία
βελτίωση του ξενοδοχείου πραγματοποιήθηκε.
Ο σεισμός της Αθήνας του 1981 επιφέρει ζημιές στο κτίριο και απαιτούνται τότε 9,5 εκατ. δραχμές για επισκευή του Φέροντος Οργανισμού του.
Το 1989 οι Αυστριακοί νέοι ιδιοκτήτες, με αρχιτέκτονα τον Γ. Γκοτζαμάνη, ξεκινούν μελέτη ριζικής ανακατασκευής του ξενοδοχείου. Ξεκινάει εργασίες ανακατασκευής, ωστόσο οι επεμβάσεις δεν ολοκληρώνονται ποτέ.
Στις 31-12-1989 παύει να ισχύει η άδεια λειτουργίας του ξενοδοχείου από τον Ε.Ο.Τ και δε ζητείται περαιτέρω η ανανέωση αυτής.
Το Νοέμβριο του 1990 (12-16/11/90) κατά τη διάρκεια των εργασιών της 4ης
ΔΙΕΘΝΟΥΣ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗΣ της αρχιτεκτονικής ART NOUVEAU στη ΒΙΕΝΝΗ το Acropole Palace χαρακτηρίζεται από την ολομέλεια εκπροσώπων, ειδικών επιστημόνων διαφόρων χωρών σαν: Εξαίρετο δείγμα αρχιτεκτονικής του διεθνούς ART NOUVEAU.
Το 1991 μετά από γνωμοδότηση του Κ.Σ.Ν.Μ του ΥΠ.ΠΟ με το ΦΕΚ 584, τεύχος Β΄ 29-07-1991 χαρακτηρίζεται σαν έργο τέχνης από μορφολογική και τυπολογική άποψη.
Το 1997 συστήνεται η «Α.Ε. Ξενοδοχειακών Επιχειρήσεων ACROPOLE PALACE»,
που θα πουλήσει, το 1999, τόσο το οικόπεδο όσο και το κτήριο στο Ελληνικό Δημόσιο (Υπουργείο Πολιτισμού). Η Απόφαση του ΥΠ.ΠΟ να εξαγοράσει απευθείας το κτήριο πάρθηκε το 1997 και ολοκληρώθηκε το 1999. Με την παραλαβή του κτηρίου, το ΥΠΠΟ ανέθεσε στους αντισυμβαλλόμενους να εκτελέσουν εργασίες στερέωσης και αποκατάστασής του, που δεν στάθηκε δυνατό να υλοποιηθούν.
Το 2000, ένα χρόνο δηλαδή αργότερα, το Υπουργείο θα καταγγείλει τη σύμβαση
πώλησης επειδή δεν τηρούνται οι συμβατικές υποχρεώσεις. Η καταγγελία επιφέρει τη λύση της Σύμβασης Πώλησης.
Το 2003, με δικαστική απόφαση διατάσσεται η απόδοση του ακινήτου στο Ελληνικό Δημόσιο. Το 2006 το Κ.Σ.Ν.Μ εγκρίνει την αξιοποίηση του ACROPOLE PALACE, ορίζοντας ως νέες χρήσεις του την εγκατάσταση Πολιτιστικών Υποδομών με γραφεία στους ορόφους, με αίθουσες εκθέσεων και συγκεντρώσεων στο ισόγειο και στο πατάρι, με πωλητήριο του ΤΑΠ στο ισόγειο.
Οι μελέτες πραγματοποιήθηκαν στο χρονικό διάστημα από 26.11.2007 έως 9.6.2008. Η Οριστική Μελέτη εγκρίθηκε με την ΥΠΠΟ/ΔΑΝΣΜ/53518/1508/19.6.2009 Απόφαση ως προς την ένταξη του έργου της αποκατάστασης στο ΕΣΠΑ 2007-2013
Στο πλαίσιο του ΕΣΠΑ 2007-2013, με την με Α.Π. ΕΥΠΟΤ/Α1/ΑΤΤ15/2368/09.08.2011 (ΑΔΑ: 4ΑΜ7Γ-ΠΧΤ) Απόφαση Ένταξης της Ειδικής Υπηρεσίας Πολιτισμού και Τουρισμού (στην οποία είχαν εκχωρηθεί αρμοδιότητες και πόροι του Επιχειρησιακού Προγράμματος της Περιφέρειας Αττικής), το έργο «Αποκατάσταση διατηρητέου κτηρίου «ACROPOLE PALACE»
για την δημιουργία πολιτιστικών υποδομών του ΥΠΠΟT», εντάχθηκε στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «ΑΤΤΙΚΗ 2007-2013», με κωδικό ΟΠΣ 355371 και προϋπολογισμό 14.470.588,38€. Δικαιούχος του έργου ήταν η Διεύθυνση Προστασίας και Αναστήλωσης Νεωτέρων και Σύγχρονων Μνημείων (ΔΠΑΝΣΜ) του ΥΠ.ΠΟ.Α., η οποία υλοποίησε το κύριο έργο με Εργολαβία (μέσω Διαγωνισμού), ενώ η Διεύθυνση Συντήρησης Αρχαίων και Νεωτέρων Μνημείων (ΔΣΑΝΜ) υλοποίησε τμήμα του έργου (Υποέργο) και εκτέλεσε, με τη μέθοδο της Αρχαιολογικής Αυτεπιστασίας, τις εργασίες συντήρησης μορφολογικών στοιχείων και διακόσμου του μνημείου.
Οι εργασίες αποκατάστασής του ξεκινούν τον Ιούλιο 2013 από την ανάδοχο εταιρεία ΕΤΒΟ ΑΤΕ, με συμβατικό προϋπολογισμό 8.013.087,70 € (με αναθεώρηση και ΦΠΑ 24%). Από την έναρξη των εργασιών διαπιστώνεται η μειωμένη στατική επάρκεια του κτηρίου σε σχέση με την περίοδο ολοκλήρωσης των μελετών αποκατάστασής του, με κύρια αιτία την πυρκαγιά που προκλήθηκε στο εσωτερικό του το 2012. Παράλληλα παρατηρούνται σημαντικά σφάλματα στις αρχικές προμετρήσεις του προϋπολογισμού και πλήθος προβλημάτων στις τοιχοποιίες και τα επιχρίσματα (εσωτερικά και εξωτερικά) οφειλόμενες τόσο στην παλαίωση όσο και στην κατοίκησή του από άστεγους και την αποξήλωση όλων των καλωδιώσεων στις τοιχοποιίες.
Οι παραπάνω διαπιστώσεις οδηγούν στην με αριθ. πρωτ. ΥΠΠΟΑ/ΓΔΑΜΤΕ/ΔΑΝΣΜ/176496/20000 /1768/8.7.2014 Απόφαση Υπουργού για την τροποποίηση της Αρχιτεκτονικής, Στατικής και Η/Μ μελέτης και της προμελέτης φωτισμού.
Στην πορεία υλοποίησης του έργου και με την με Α.Π. ΥΠΠΟΑ/ΓΔΑΜΤΕ/ΔΑΝΣΜ/199041/22516/2004/30.07.2014 (ΑΔΑ: ΒΝ1ΧΓ-Ζ5Υ) Υπουργική Απόφαση, η οποία εκδόθηκε κατόπιν Γνωμοδότησης του Κ.Σ.Ν.Μ., εγκρίθηκαν οι μελλοντικές πολιτιστικές χρήσεις του κτηρίου, καθώς και οι αναγκαίες τροποποιήσεις των εσωτερικών διαρρυθμίσεων που περιλαμβάνονταν στο έργο της αποκατάστασής του, το οποίο βρισκόταν ήδη σε εξέλιξη, με χρηματοδότηση από το ΠΕΠ ΑΤΤΙΚΗΣ 2007-2013. Το 2016, έχοντας εξαντλήσει τις απρόβλεπτες δαπάνες που προβλέπονταν στην σύμβαση το έργο παραδίνεται από την ανάδοχο εταιρεία έχοντας ολοκληρώσει κατά το μεγαλύτερο μέρος του. Το έργο χαρακτηρίστηκε ως ημιτελές στην έκθεση ολοκλήρωσης του Ε.Π «Αττική 2007- 2013». Για την ολοκλήρωση των υπόλοιπων εργασιών αποκατάστασης του κτηρίου δημοπρατήθηκε, στις 29.12.2016, το έργο με τίτλο «Αποπεράτωση του κτιρίου ACROPOLE PALACE επί των οδών Πατησίων, Αβέρωφ και Μάρνη» ιδιοκτησίας ΥΠ.ΠΟ.Α. (με δυνατότητα άσκησης προαίρεσης). Η αρχική σύμβαση του έργου υπογράφηκε στις 11.05.2017 με προϋπολογισμό 720.136,36€.
Στις 02.03.2018 υπογράφηκε η σύμβαση της προαίρεσης για την αποπεράτωση των εργασιών στον 6ο και 7ο όροφο του κτηρίου με προϋπολογισμό 184.073,53€. Λόγω επουσιωδών ελλείψεων υπογράφηκε στις 02.05.2018 η 1η Συμπληρωματική Σύμβαση ποσού 107.880,00€. Το σύνολο του έργου περαιώθηκε στις 15.02.2019, με συνολική Δημόσια Δαπάνη 8.235.339,97€. Μετά την ολοκλήρωση των εργασιών του έργου από Εθνικούς Πόρους (Τακτικός Προϋπολογισμός εξόδων του ΥΠΠΟΑ, Ειδικός Φορέας 21-110 και Κ.Α.Ε. 0851 οικονομικού έτους 2016), το κτήριο παραδόθηκε πλήρως ολοκληρωμένο και λειτουργικό.
Η διοικητική παραλαβή του κτηρίου από το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού έγινε με την υπ’ αρ. ΥΠΠΟΑ/ΓΔΑΜΤΕ/ΔΠΑΝΣΜ/ΤΕ/38196/4661/326/62/24.1.2020 (ΑΔΑ: 6Α754653Π4-4ΝΛ). Βάσει των πολιτιστικών χρήσεων του κτηρίου που ήταν εγκεκριμένες ήδη από το 2014, προχώρησε ο σχεδιασμός για την επαναλειτουργία του κτηρίου ως Κέντρου Πολιτισμού και Δημιουργίας ΑΚΡΟΠΟΛ και το 2020 ψηφίστηκε  ο νόμος 4708/2020 για τη σύσταση του ΝΠΙΔ με επωνυμία «Κέντρο Πολιτισμού και Δημιουργίας  ΑΚΡΟΠΟΛ».
Στη συνέχεια,  ακολούθησε μία σειρά ενεργειών, οι οποίες έπρεπε να προηγηθούν της ένταξης του έργου στο ΕΠΑνΕΚ 2014-2020, όπως η μελέτη βιωσιμότητας του φορέα, καθώς και κείμενο στρατηγικής για τη λειτουργία του φορέα.
Περαιτέρω, μεταξύ των ενεργειών που έπρεπε να λάβουν χώρα για την έκδοση
Πρόσκλησης για το έργο της Οργάνωσης και πιλοτικής λειτουργία του Κέντρου Πολιτισμού και Δημιουργίας ΑΚΡΟΠΟΛ στο ΕΠΑνΕΚ 2014-2020 ήταν και η αλλαγή της εξειδίκευσης της δράσης, καθώς αρχικά [2η Συνεδρίαση της Επιτροπής Παρακολούθησης (13 Οκτωβρίου 2016)] είχε εξειδικευτεί (ως creative hub) στην Επενδυτική Προτεραιότητα [Προαγωγή της επιχειρηματικότητας, ιδίως με τη διευκόλυνση της οικονομικής αξιοποίησης νέων ιδεών και ενίσχυση της δημιουργίας νέων επιχειρήσεων, μεταξύ άλλων και μέσω θερμοκοιτίδων επιχειρήσεων (Άξονας Προτεραιότητας 01)]. Η εξειδίκευση τροποποιήθηκε με την Απόφαση της 62ης Γραπτής Διαδικασίας της Επιτροπής Παρακολούθησης (26 Μαΐου 2021)
που ενέκρινε την απόσυρση του παλιού Δελτίου Εξειδίκευσης και την
αντικατάστασή του με νέο στην Επενδυτική Προτεραιότητα 6c [Διατήρηση, προστασία, προώθηση και ανάπτυξη της φυσικής και πολιτιστικής κληρονομιάς (Άξονες Προτεραιότητας 03/03Σ)]. Σε συνέχεια αυτής της ενέργειας, εκδόθηκε (01.07.2021) από την ΕΥΔ ΕΠΑνΕΚ η Πρόσκληση με Κωδικό 146 (ΑΔΑ: 62ΧΒ46ΜΤΛΡ-ΥΥΒ), στην οποία και υποβλήθηκε το ομότιτλο έργο.
Με την με Α.Π. 1525/18.03.2022 (ΑΔΑ: 6ΓΝΡ46ΜΤΛΡ-ΗΔ9) Απόφαση Ένταξης της Ειδικής Υπηρεσίας Διαχείρισης του Ε.Π. «Ανταγωνιστικότητα, Επιχειρηματικότητα και Καινοτομία» (ΕΥΔ ΕΠΑΝΕΚ), το έργο «Οργάνωση και πιλοτική λειτουργία του Κέντρου Πολιτισμού και Δημιουργίας ΑΚΡΟΠΟΛ», εντάχθηκε στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Ανταγωνιστικότητα, Επιχειρηματικότητα και Καινοτομία» του ΕΣΠΑ 2014-2020, με κωδικό ΟΠΣ 5153438 και συνολικό προϋπολογισμό 3.687.750€. Δικαιούχος της Πράξης που ανέλαβε και την υλοποίησή της, υποκαθιστώντας τη Γενική Διεύθυνση Σύγχρονου Πολιτισμού του ΥΠ.ΠΟ.Α., είναι η Επιτελική Δομή ΕΣΠΑ του ΥΠ.ΠΟ.Α. (Ε.Δ.Ε.ΠΟΛ.), ενώ η Πράξη έχει ορίζοντα ολοκλήρωσης το τέλος του 2023.

Σχολιάστε